Au început pregătirile pentru Ad’Or 2009

Ad’Or, singurul festival din România ce premiază creativitatea în toate mediile de publicitate, a început pregătirile pentru cea de-a opta ediţie, care va avea loc în perioada 11 - 13 septembrie 2009.

Festivalul va trece printr-un proces de rebranding şi de reorganizare, iar structura şi regulamentul competiţiei vor înregistra schimbări vizibile. Competiţia se va desfăşura la nivel local şi cu un juriu exclusiv străin.

Noua structură cuprinde categorii noi de concurs, precum Media, Online, Design şi BTL, care vin în completarea celor deja existente. Vor mai fi 7 categorii structurate pe medii de comunicare, dar şi o categorie dedicată campaniilor integrate şi o secţiune specială de Best Crafts.

Planificat pentru a se desfăşura în septembrie 2009, festivalul va avea o perioadă de înscrieri de două luni, în perioada 1 iunie - 31 iulie. La Ad’Or 2009 vor putea fi înscrise lucrări expuse în perioada 1 mai 2007 – 1 mai 2009, dar care nu au concurat în anii trecuţi în cadrul festivalului. Cele 3 zile în care se va desfăşura festivalul vor cuprinde seminarii şi workshopuri de creativitate, dar şi gala de acordare a premiilor.

Juriul va fi alcătuit din reprezentanţi cu experienţă ai industriei de publicitate, dar nu din România, pentru a se asigura imparţialitatea jurizării tuturor lucrărilor. Jurizarea se va face în două etape: online şi offline. În prima faza va fi selectat un număr de lucrări ce vor alcătui shortlist-ul, pe baza căruia, în timpul jurizării din zilele de festival, vor fi aleşi câştigătorii tuturor categoriilor.

O altă schimbare faţă de ediţiile trecute ale festivalului se va vedea la nivelul punctajelor: pentru categoriile TV, Radio, Print, Media şi Campanii Integrate va exista o limită de buget, care va separa lucrările „low budget” de cele „high budget”. În funcţie de această împărţire, vor fi diferenţiate punctele obţinute de respectivele lucrări în competiţie, de care se va ţine cont în cursa pentru titlul de „Agenţia Anului”.

Lucrările vor concura împreună în categoria din care fac parte şi vor fi jurizate indiferent de buget, având şanse egale de a obţine un premiu. Acestea vor fi Bronze, Silver şi Gold pentru fiecare categorie, cărora li se adaugă premiile pentru „Best Cratfs” şi distincţia „Agenţia anului” acordată agenţiei cu cele mai multe puncte acumulate în competiţie.

Mai multe detalii despre modalitatea de acordare a premiilor şi a punctelor în cadrul competiţiei se regăsesc în regulamentul festivalului, care începând cu luna februarie 2009 va putea fi consultat online, în forma sa finala.

Extra info

Ad’Or este un proiect UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România), susţinut de IAA (International Advertising Association). Millenium Communications deţine în totalitate project managementul Ad’Or pentru următoarele cinci ediţii, având libertatea de a stabili modul în care se desfăşoara festivalul, formatul şi structura competiţiei.

Sursa: IAA

Comments :

0 comentarii to “Au început pregătirile pentru Ad’Or 2009”